Sunday, September 13, 2009

SEMUA PARTI PRESIDEN SEUMUR HIDUP...

Heboh sangat Samy Velu masih kekal dengan jawatan Presiden MIC lagi. Sebenarnya jarang benar Presiden sesuatu parti kalah dalam pertandingan di negara ini. Kebanyakannya mengundur diri.

Perwakilan tak kira apa parti di negara ini tak sanggup "memalukan" pimpinannya kalah di dalam pertandingan jawatan.

Dr M mengundur diri. Jika beliau nak bertanding, belum tentu tewas. Pak Lah pun mengundur diri. Kalau dia nak bertanding lagi, dia patut guna SPRM untuk ugut Najib. Ha ha. Tetapi dia tak reti berpolitik ganas.

Datuk Asri dalam Pas pun bukan kalah dalam pertandingan. Hanya merajuk tak tahan kena serangan Pemuda Pas yang buat undi tak percaya atas ucapan dasarnya.

Walaupun TG Hadi yang cadang UG tetapi yang kena balun Nasha. Nasiblah kau Nasha oi. Anggota Pas payah nak menyalahkan Presidennya, tambahan pula nak melawannya dalam pertandingan di muktamar.

Kebanyakan Presiden MCA mengundur diri. Hanya Tan Kon Swan yang menang bertanding jawatan Presiden, tak silap ingatan saya.

Nampaknya di Malaysia ini, jika tak ada peraturan menghad tempoh memegang jawatan, ramai yang akan jadi Presiden seumur hidup termasuklah Pas, DAP dan PKR.

Beruntunglah kau Samy oi - memegang rekod paling lama sebagai Presiden parti.

No comments: