Thursday, December 10, 2009

PROSIDUR BIASA AJA

Tuan Ariffahmi,

Kalau tak hendak berhenti segera, cutilah segera.

Tuan Guru Nik Aziz,

Jika Ariffahmi tak hendak cuti, majikan kena bayar gaji CEO sebagai ganti notis berhenti kerja. Itu amalan korporat. Ini jawatan CEO bukan staf bawahan. Itu etika dan budaya korporat apabila CEO diminta berhenti. CEO hanya perlu buat laporan serah tugas., bukan nak buat kerja lagi. Mana kerja yang tak siap, orang lain boleh sambung.

Tak tahulah kalau Pas ada budaya korporat lain.

Apa yang Mahfuz cakap, itu hanya prosidur biasa sahaja, bukan memandai-mandai. Ada benar juga kata TG Hj Hadi, penasihat TG Nik Aziz tak bercakap benar dan tak memberi syor terbaik. Atau orang parti keliling TG hanya berdiam diri. Atau orang keliling TG sentiasa menyokong apa sahaja TG buat tanpa sebarang koreksi.

Jika kes UG, TG Nik Aziz beribu peratus saya sokong. Bab Ariffahmi saya tak sokong walau 1 peratus sejak mula Ariffahmi dilantik sebagai CEO. Mengelak fiitnah lagi bagus dari hujah menyokong melantiknya sebagai CEO.

2 comments:

Sebal said...

salam, gue ingat pimpinan pas ni..bukan tak tau budaya korporat..cuma mereka mau membeli masa..maybe ada perancangan lain..AF...lu letak ASAP and cuti lah..TGNA..step down aje dech..bagi org muda aje..TGNA jadi mentor aje..

gue , makin lama-lama makin bosan dgn PAS ni...

Anonymous said...

hai bang..sokong mahfuz nampak..tegur tu ok,tapi yg dia pi bercakap dgn media tu buat apa?dulu kalau tak silap mahfuz masa jadi ketua penerangan dia yg jadi ketua pelancaran boikot media pro bn, skrg dia pula dok gila buat statement dengan media musuh..mcm mana ni bang?

yang ni saya setuju sangat2..

Jika kes UG, TG Nik Aziz beribu peratus saya sokong. Bab Ariffahmi saya tak sokong walau 1 peratus sejak mula Ariffahmi dilantik sebagai CEO. Mengelak fiitnah lagi bagus dari hujah menyokong melantiknya sebagai CEO.