Sunday, May 2, 2010

PAS TAKUT MEDIA MAYA

Tegur kerajaan BN boleh melalui ceramah, akhbar dan media maya.

Tetapi jika nak tegur pemimpin Pas kena beradab dan tak boleh di media maya.

Jika Pas memerintah agaknya, dikhuatiri pemimpinnya lagi tak boleh ditegur!!!!!

Alasan "kena beradab" dan "musuh tau" - hanya alasan basi nak menutup kepada kelemahan dan tak rela ditegur oleh segelintir pemimpim Pas yang tak pro perubahan dan tak bersifat terbuka.

Saidina Umar kena tegur oleh sang wanita di khalayak ramai.

5 comments:

AFRAR YUNUS said...

salam sheikh
cahaya lorong autokrasi dalam organisasi PAS semakin kelihatan

Hisyamuddin Che Ali said...

PAS bukannya tak boleh ditegur..tegur je di khalayak ramai..biar mereka berhati2 dgn setiap tutur kata dan perbuatan. Tapi kalau hal peribadi, cb try bisik dlu..bl x berubah..br kita smua hebohkan.. (Mohon link sahabt)

Yong said...

Yob, bukannya PAS tak boleh ditegur atau tahut pada media maya. Cuma ade segelintir pemimpin PAS yang penakut. Mereka yang penakut ini gerun jika hilang "kuasa" yang mereka dapat tanpa melalui kebijaksanaan dan kearifan bertindak(without intelligence and wisdom of action). Itu saje masalahnya. Semoga pemimpin2 PAS yang berilmu tidak takut pada kritikan atau teguran di mana2pun, termasuk di pasar (Yong pernah nampak YB Khalid Samad di pasar).

orangkampung said...

Salam,

1. Ada orang tegur ...kerana agama

2. Ada orang tegur .... kerana parti

3. Ada orang tegur .... kerana kawan

4. Ada orang tegur ... kerana duit

5. Ada orang tegur .... saja nak tegur

hussin said...

salam semua,

ikut saluran senang untuk dibakulsampahkan...

pas kalah dengan kemajuan teknologi? orang mengejar kemajuan, pas pula memilih mengejar kegostanan.

hebat, hebat...

ada yang kata pas dah diresapi 'mosad'. benar ke tidak, belum dibuktikan. pemimpin yang gunakan khidmat 'mosad', bagaimana pula? pejabat siapa pemimpin kunjungi di jalan aman? bukan sekali, bukan dua kali. kalau tak ada, takkan jimadie malaysiakini saja gatal mengetuk pintu pagar di jalan aman? ada yang kata pejabat tu dah bubar, betul ke? kalau bubar pun tentu tidak melibatkan hubungan yang dah terjalin. bukan mudah untuk bebaskan diri dari 'mosad', almaklum sahajalah, 'mosad' bijak memerangkap sesiapa yang ada hubungan dengan mereka.

sebagaimana mahfuz tak tahu ada pertemuan dalam gelap, begitulah juga ustaz idris tak tahu mengenai hubungan pemimpin dengan 'mosad'...

wallahu'alam.