Thursday, May 6, 2010

SELAMAT BERMESYUARAT PAS SEREMBAN

Khabarnya Pas Seremban akan mengadakan mesyuarat agung khas pada petang Sabtu ini. Hanya satu agenda sahaja iaitu memilih Ahli Jawatan Kuasa kawasan.

Dalam adanya persaingan ikutlah prosidur, peraturan dan perlembagaan. Tak kira kawan atau saingan kawan - kita berharap peraturan diutamakan.

Jamaah tabligh yang tak ada peraturan bertulis pun boleh bermesyuarat dengan tertib. Inikan pula Pas yang telah berpuluh tahun diajar mematuhi perlembagaan.

Moga dalam kita nak membuat pahala dengan menjalankan kerja-kerja Islam melalui parti, kita tidak membuat dosa pula dengan bergaduh sesama sendiri. Kerja parti adalah fardhu kifayah - jika ramai sangat nak bekerja dengan nak memegang jawatan, apalah salah bagi sahaja kepada orang yang hendak sangat itu. Ha ha. Banyak cara lain lagi kita boleh buat pahala selain kerja dalam parti. Ramai lagi balu, orang tua, orang miskin, anak yatim, orang lalai, orang terlantar dan kes dadah yang boleh dijadikan agenda bekerja dan amal oleh kita.

Teringat hadis nabi - antara musoh kita ialah MUKMIN YANG HASAD.

Dan satu lagi pesan saya ialah apabila menjadi pimpinan parti - korbankanlah wang, masa dan tenaga anda sendiri untuk parti bukannya memnita orang bawah berkorban untuk parti dan untuk anda sahaja.

Moga-moga Polis FRU tak datang pada mesyuarat Pas Seremban kali ini. Wooooo.

1 comment:

orangkampung said...

Salam,

1. PRK di buat bila YB dah tak de ...

2. GE di buat bila dah sampai masa ...

3. Pemilihan AJK kawasan ni di buat sebab yang mana satu ya ...