Saturday, March 19, 2011

PERANGAI MUSIM PEMILIHAN

Apabila tiba  musim pemilihan Pas, maka orang-orang yang tak pernah round Malaya untuk berceramah pun sibuk keluar round Malaya juga. Tetapi round mereka ini bukan untuk berceramah tetapi round berkempen cari undi. Orang yang selalu keluar berceramah pula, malu pula nak berkempen mencari undi. Alahai.

Ketika musim pemilihan, maka akan ada ayat-ayat kontradik yang keluar. Kononnya kita bukan nak pilih orang yang pandai bercakap sahaja tetapi kita  nak orang yang pandai bekerja  .Hakikatnya orang yang mereka maksudkan "bekerja"  itu pun sebenarnya memang tak bekerja langsung. Berceramah malas, demo takut, ke PRK pun tidak, menganjur program pun tidak. Yang ada  pi kuliah maghrib yang dapat sedikit habuan dan jadi sheikh umrah!!!!.

Kalau nak jadi pemimpin politik kena rajin dan reti dengan isu politik semasa. Kalau tak reti analisa politik dan buat statement bangang, janganlah berangan nak jadi pemimpin besar politik. Woooo.

Kalau jadi pemimpin dok menempel ceramah bersama dengan Presiden dan Mursyidul Am,  tak payahlah pegang jawatan tinggi lagi   dalam Pas. Ha ha.


No comments: