Thursday, June 2, 2011

TERLALU BANYAK SUMBANGAN MOHAMAD SABU

Geng Ulamak atau geng Terengganu dikatakan bekerja keras untuk memenangi kumpulan ulamak untuk jawatan Timbalan Presiden.  Betulkah kerana mereka mahu golongan ulamak. Jika ya, mengapa mereka tak meyokong Nasarudin  Mat Isa  sahaja. Nasarudin bukan ulamakah? Bukankah Harun Taib pernah melawan Nasarudin. Bukankah Nasarudin pun ulama juga. Mustafa Ali pun pernah melawan Hassan Shukri. Bukankah Hasan Shukri itu ulama juga. Mengapa dilawan. Maka isu ulama bukan sebab utama  untuk menyokong sesuatu calun. Sebenarnya adalah kerana hendak menangkan geng Terengganu  sahaja. Menyokong  geng ulama hanya alasan sahaja.

Kita menyokong calun dalam pertandingan kerana track record  mereka. Jika tak berkesan, tak nampak keaktifannya, tak nampak  kebijakan politiknya, tak nampak hubungannya dengan pelbagai parti politik dan NGO lain, tak berani  dan paling mudah, masih junior dalam politik - bagaimana kita hendak memilih mereka walaupun atas nama ulama. Adakah hanya kerana ulama, tanpa menimbang faktor lain, maka kita akan memilih mereka.

Nampak sangat Pas akan menjadi parti tertutup  kerana tak bersedia menerima orang yang tak bergelar ulama menjadi pimpinan utama parti. Dan paling sedih, cara bekerja kumpulan yang menyokong ulama ini lagi tak beradab. Ha ha.

Apakah kita mahu menafikan sumbangan Mohamad Sabu adalah yang terbanyak  sekali setakat ini dalam Pas berbanding  dengan  dua calun saingannya. Jawablah dengan ikhlas. 

Mengapalah kita mendapat Ketua Pemuda yang bengap yang mengatakan pandai pidato bukanlah kriteria menjadi pimpuinan parti. Kalau kau tak pandai pidato, tak sapa pun yang inginkan kau jadi Ketua Pemuda tu tau!!!!!Punya tak hendak Mohamad Sabu, buat hujah  bangang si Ketua pemuda ni. Ha ha.

No comments: