Tuesday, March 6, 2012

AZIZAN RAZAK: TIADA LAGI AYAT "LOCUS STANDI"

Sebenarnya saya menanti Azizan Razak   mengatakan Pas Pusat tiada  "locus standi"  untuk campur tangan dalam perlantikan anggota exco Kedah.  Ha ha.

Ayat "tiada locus standi" itulah yang dikeluarkan oleh Azizan Razak kepada mahasiswa  yang  meminta  Hj Hadi Awang campur tangan dalam isu Akta Universiti  di KUIN dahulu.   

Kini Azizan Razak "sedar"  bahwa dalam politik, anggota parti kena mengikut hasrat dan dasar parti.  Kuasa pentadbiran dalam kerajaan negeri perlu selaras dengan semangat parti. Jika nak eksyen sangat dengan ayat "locus  standi",    parti  pun   boleh mengambil tindakan  politik  menggugurkan  beliau sebagai MB. Soalnya cepat atau lambat sahaja.  Wooo.

Adapun tentang JK Pemandu, rasanya idea ini telah lama dilahirkan sejak Pas memerintah Kelantan pada 1990 supaya apa pun yang dibuat oleh kerajaan negeri adalah selaras dengan semangat parti.  Tahniah kepada Phahrolrazi dan Dr Ismail kerana dengan tindakan depa berdua, barulah Pas Pusat sedar perlunya JK Pemandu. Lambat pun lambatlah asalkan buat. Jangan sampai  rakyat  meluat sudahlah.  Wooooo

No comments: