Thursday, September 12, 2013

SULOHLAH DIRI WAHAI CALON YANG NAK BERTANDING

Rupa-rupanya golongan agama atau golongan Ustaz dalam Pas begitu menderita perasaannya apabila Hj Mohamad Sabu menjadi Timbalan Presiden Pas dan Husham Musa, Mahfuz Omar dan Salahudin Ayub menjadi Naib Presiden Pas sejak 2011 lalu.

Mereka diatas menang pertandingan jawatan dalam parti kerana mereka dilihat istiqamah dan bekerja keras memajukan Pas sejak zaman muda lagi. Bukan sehari dua berjuang dalam Pas.  Keempat-empat nama diatas lebih terserlah sumbangannya  di dalam Pas sejak zaman muda lagi, tanpa menunggu umur pencen  untuk aktif  macam beberapa Ustaz dalam Pas. Ha ha.

Perwakilan memilih pemegang jawatan dalam parti bukan kerana brand profesional atau ulama  tetapi  kerana sumbangan mereka yang berterusan dalam Pas. Ada juga profesional yang malas dan ada juga ulama yang bodoh, maka ianya tidak menjadi pilihan  para perwakilan Pas.

Bagi sesiapa yang nak menawarkan diri untuk bertanding, eloklah  menyuluh diri sendiri. Jika anda bersifat "lokal", malas, tak pro aktif, janganlah cuba-cuba memegang jawatan tinggi dalam Pas.  Kok merugikan dan melemahkan Pas nanti.

Saya lebih percaya dengan Mazlan Aliman yang rajin membuat program dari Taib Azamudin yang tidur dalam parlimen dan tidak buat apa-apa apabila memegang jawatan Lujnah Pendidikan satu masa lalu.

Kepada Nik Ammar, sahabat lama saya di UKM, eloklah  menilai diri.....

No comments: